Wednesday, October 3, 2018

သက္ႀကီးရြယ္အုိ





" သက္ႀကီးရြယ္အုိ "
---------------------
ကၽြန္ေတာ့္အဘုိး(ကၽြန္ေတာ့္အေမ၏အေဖ) ျဖစ္သူသည္ ယခုဆုိလွ်င္ အသက္ ၉၃ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ေတာင္းေ၀ွးကူေနရေသာ္လည္း သြားလာမပ်က္။ ဘုရား၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားမပ်က္ ဥပုသ္သီတင္းေစာင့္လ်က္ ပင္ရွိသည္။ ဆန္ေဆးေၾကာၿပီး ထမင္းေပါင္းအုိးကုိ ကုိယ္တုိင္တည္၍ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္လ်က္ပင္ရွိ၏။ ကုိယ့္အ၀တ္အစား ကုိယ္တုိင္ပင္ေလွ်ာ္ဖြပ္ ၀တ္ဆင္လ်က္ပင္ ရွိသည္။ သူ႔အိမ္တြင္ တစ္ဦးတည္းလည္း ေနထုိင္ျခင္းျဖစ္သည္။
အဘုိးကုိၾကည့္၍ အားက်မိ၏။ အသက္ႀကီးလာျခင္း၏ ဇရာအေၾကာင္းေၾကာင့္ နားေလး၊ မ်က္လုံးမြဲ ေသာ္လည္း သန္ေသး၏။ သတိေမ့ေလ်ာ့မႈနည္းပါးေနေသး၏။ က်န္းက်န္းမာမာႏွင့္ သြားလာလုပ္ရွားလ်က္ပင္ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အဘုိး၏ အသက္ရွည္က်န္းမာျခင္းကုိ အားက်မိျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာစကားလုံးတြဲဖက္မႈတုိ႔သည္ မ်ားစြာအဓိပၸါယ္ျပည့္၀သည္။ " သက္ႀကီးရြယ္အုိ " ဟူသည့္ စကားလုံးကုိ ၾကည့္လွ်င္ အသက္ႀကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် အရြယ္သည္လည္းအုိမင္း လာျခင္းကုိ တုိက္ရုိက္ဆုိလုိျခင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အသက္ႀကီးျခင္းသည္ အသက္ရွည္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ " ဥစၥာကံေစာင့္၊ အသက္ဥာဏ္ေစာင့္ " ဟု ဆုိစကားရွိပါသည္။ မိမိ၏ အသက္ကုိ မိမိ၏ ဥာဏ္ကသာ ေစာင့္ေရွာက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိသက္တမ္း မကုန္ဆုံးမီ အသက္ရွင္သန္သမွ် ရွင္သန္ႏုိင္ေအာင္ ဥာဏ္ကဦးေဆာင္၍ ေစာင့္ထိန္းေမြးျမဴရသည္ျဖစ္ပါသည္။ အသက္ရွည္၍ က်န္းမာျခင္းသည္ ႀကီးျမင့္ေသာ ကုသုိလ္အက်ိဳးေပးလည္းျဖစ္ပါေပသည္။
" ဒါနနည္းေတာ့ ဆင္းရဲတယ္၊ သီလနည္းေတာ့ ေရာဂါသည္ " ဟုဆုိပါသည္။ ဒါနနည္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဥစၥာဒါနဆင္းရဲျခင္းျဖစ္တတ္သလုိ၊ သီလနည္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ေရာဂါဘယထူေျပာတတ္ပါသည္။ ေရာဂါဘယ ထူေျပာျခင္းေၾကာင့္ အသက္ရွည္အနာမဲ့ျခင္းသည္ ေ၀းကြာသြားႏုိင္ပါသည္။
အသက္ရွည္ျခင္းသည္ အတိတ္၏ အက်ိဳးကုိ ခံစားေနရျခင္းမဟုတ္ပဲ၊ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၏ " ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ " မွ်တညီညြတ္စြာေနထုိင္ႏုိင္ျခင္းအေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္လည္း အသက္ရွည္ျခင္းကုိ ခံစားရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေရွးလူႀကီးသူမတုိ႔၏ အဆုံးအမစကားတစ္ခုရွိပါသည္။ " ေခါင္းသုံးလုံးရွိသူထံ ဆည္းကပ္ပါ " ဟူေသာ စကားျဖစ္ပါသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် ဘ၀ျဖတ္သန္းရမႈတုိ႔သည္ ပုိမုိမ်ားျပားလာသည္ျဖစ္၍ အေတြ႕အႀကံဳအေတြးအေခၚတုိ႔သည္လည္း လူငယ္လူရြယ္တုိ႔ထက္ ပုိမုိရင့္က်က္လာသည္ကမ်ားပါသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာသူတစ္ဦး ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ေနသည္ကုိၾကည့္လွ်င္ ဒူးႏွစ္လုံးအတြင္း ေခါင္းကေရာက္ေနသျဖင့္ ေခါင္းသုံးလုံးရွိသည္ဟု တင္စားေခၚေ၀ၚေသာ သက္ႀကီးရြယ္အုိတုိ႔ထံတြင္ ဆည္းကပ္၍ အသိပညာ၊ အေတြ႕အႀကံဳ၊ ေနထုိင္မႈတုိ႔ကုိ ေလ့လာသင္ယူရသည္ျဖစ္ပါသည္။
မဂၤလာတရားေတာ္တြင္လည္း "အသက္ဂုဏ္၀ါ ကိုယ့္ထက္ႀကီးက၊ ဆည္းကပ္ခစား ရိုေသေလ " "ဂါရေဝါ စ= ရုိေသထုိက္သူကုိ ရုိေသျခင္းသည္ မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္သည္ " ဟု ပါရွိပါသည္။ မိမိထက္ ဂုဏ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အရြယ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ႀကီးရင့္သူတုိ႔ကို ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ရုိေသျခင္းသည္ မိမိဘ၀အတြက္ မဂၤလာရွိေသာ ျပဳမူေနထုိင္မႈတစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့တြင္လည္း ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ၊ လူသားဆန္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အေလ့အထမ်ားစြာရွိပါသည္။ ထုိအထဲတြင္ လူႀကီးသူမမ်ားအား ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ကူညီျခင္း၊ ေနရာေပးျခင္း၊ အေလးထားျခင္းတုိ႔သည္လည္း ပါ၀င္သည္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ လူႀကီးသူမတစ္ဦး၏ ဆုံးမစကားကုိ အေလးထား လုိက္နာၾကသည္၊ လူႀကီးသူမတုိ႔ကုိ ေခါင္းရင္းခန္းထား၍ ေနရာေပးတတ္ၾကပါသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ္ ေကာင္းျမတ္သည့္ အစဥ္အလာတုိ႔ကုိလည္း လက္ဆင့္ကမ္း၍ ထမ္းေဆာင္ၾကေစလုိပါသည္။ တည္ၿမဲေစလုိပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္လည္း တစ္ခ်ိန္ အုိမင္းရဦးမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဘုိးဘြားရိပ္သာတစ္ခုေတာ့ သြားေရာက္လွဴဒါန္းဖူးခဲ့သည္။ အဘုိးအုိအဘြားအုိတုိ႔ကုိ ျမင္ေတြ႕ရသည္မွာ တခ်ိဳ႕စိတ္ခ်မ္းသာစရာေကာင္း၍ တခ်ိဳ႕မွာ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ေသာ ဘုိးဘြားမ်ားက ကုိယ္တုိင္ ေအးေအးလူလူေနခ်င္၍ လာေရာက္ေနထုိင္ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ တခ်ိဳ႕ကမူ သားသမီးတုိ႔၏ စြန္႔ပစ္အပယ္ခံဘ၀ျဖင့္ လာေရာက္ၾကရသည္လည္းျဖစ္သည္။ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္တုိ႔ကုိ ေမွ်ာ္ေတြး၍ ရြယ္တူအခ်င္းခ်င္း ျဖတ္သန္းကုန္ဆုံး ေနရသည္ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လည္း ဤသုိ႔ ႀကံဳေတြ႕လာႏုိင္သည္ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ အသက္ရွည္ျခင္းကုိလုိခ်င္ေသာ္လည္း အုိမင္းရင့္ေရာ္ျခင္းကုိေတာ့ သိပ္အလိုမရွိၾကပါ။ သဘာ၀အမွန္တရားအရ အသက္ရွည္ျခင္းသည္ အရြယ္အုိမင္းလာျခင္းပင္ျဖစ္သျဖင့္ ႏုိပ်ိဳမႈတုိ႔ တစ္စ၊ တစ္စ ကုန္ခမ္းလာျခင္းကုိ လက္ခံရသည္သာျဖစ္ပါသည္။
အခ်ိဳ႕သည္ကား အသက္ရြယ္ႀကီးရင့္၍ အိုမင္းလာေသာ္လည္း စိတ္တုိ႔ရင့္က်က္လာျခင္းမရွိေသး သည္လည္း ရွိၾကပါသည္။ အသက္ရြယ္အလုိက္ စိတ္ထားေျပာင္းလဲမႈ၊ ရင့္က်က္လာမႈတုိ႔သည္လည္း လုိအပ္သည္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ေစာစီးစြာ ေသဆုံးျခင္းမရွိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အိုမင္းရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အုိမင္းလာျခင္းႏွင့္အတူ စိတ္ဓာတ္တုိ႔ ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္လာႏုိင္ေရးအတြက္လည္း ျပဳျပင္ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ ရမည္ျဖစ္ပါသည္။
အရြယ္အုိမင္းလာျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ လယ္တီပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီးကလည္း ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါသည္။
" ရြတ္တြယြင္းယုိ ေခြယုိင္ႏြဲ႕လုိ႔
ေတြမႈိင္သနဲ႔ လက္ေျခတုန္
ေနထုိင္မတဲ့ ရက္ေတြကုန္ၿပီ
သက္မေသရုံ က်န္ပါေတာ့။
အရုိးေခါက္ေခါက္ မွိန္တိမ္တိမ္ငယ္၊
ပိန္တလိန္လိန္ အိုမင္းေခ်ေပါ့ေနာ့
ရႈံ႕တီး ရႈံ႕တြ သားအေရ၊
သြားေၾကြ အားေတြ မသန္ေပ်ာ့။
စားေလ ၀ါးေလ အန္တေအာ့နဲ႔၊
တန္ေပါ့ မာန္ေလွ်ာ့ ဇရာေကာင္။
ေတာင္ေ၀ွးလက္ကုိင္ အေဖာ္ႏြဲ႕နဲ႔၊
ကေခ်ာ္ကခ်ဲ႕ ေယာင္တီး ေယာင္ေတာင္ေတာင္။
နတီး နတ ပိန္ေခ်ာင္ေခ်ာင္ေခ်ာင္ငယ္
မွိန္တေမွာင္ေမွာင္ အျမင္ေမွးလုိ႔
ဘ၀င္ေသြးက ခုန္ဆြ ခုန္ဆြေန
ႀကံဳမွ ႀကံဳရပေလ။
ရင္အုံခ်ိဳင့္လုိ႔ ခါးကုိင္းေခ်ၿပီ၊
နားထုိင္ေ၀ေတ ေယာင္ေငးမႈိင္လုိ႔ေငး။
ဆံျဖဴႀကီးနဲ႔ သုံးမ၀င္တယ္၊
မုန္းခ်င္စဖြယ္ လြန္ေကာင္းပါဘီေလး။ ။ "
ဇရာ အုိျခင္းႏွင့္အတူ ယွဥ္တြဲ၍ ခံစားရသည္မွာ ခႏၶာကုိယ္၏ ၀န္တာပင္ျဖစ္သည္။ "ခါးကုိင္းနားထုိင္းဆံျဖဴ" ဆုိသည့္အတုိင္း လႈပ္ရွားမႈတုိ႔ ေလးလံေႏွးေကြးလာသည္။ ကိုယ့္ခႏၶာ၀န္ကုိ ကုိယ္မသယ္ႏုိင္ျဖစ္လာတတ္ပါသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ျခင္းတြင္ ႀကံဳေတြ႕ရတတ္သည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ သတိေမ့ေလ်ာ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိပစၥည္း မိမိထားသည့္ေနရာမသိ၊ ထမင္းစားၿပီးၿပီလား မသိႏုိင္သည့္ သတိေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အရြယ္မတုိင္မီပင္ အမႈကိစၥဗာဟီရ နည္းႏုိင္သမွ်ႏုိင္ေအာင္ေန၍ မိမိစိတ္ကုိ ရွင္းေနေအာင္ထားႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ေဆာက္တည္အပ္ေသာ သီလ၊ ဘ၀နာတရားတုိ႔ကုိ ေဆာက္တည္ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္လည္း သတိေမ့ေလ်ာ့မႈကုိ ေလ်ာ့ခ်ကုစားႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
" အုိ၊ နာ၊ ေသ " ဟူသည့္ သတၱ၀ါတစ္ခု၏ ျဖစ္စဥ္အတုိင္း အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႀကံဳေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အသက္ႀကီးလာျခင္း၊ အရြယ္အုိလာျခင္းဟူသည့္ " သက္ႀကီးရြယ္အုိ " ဘ၀ကုိ ပုိင္ဆုိင္ ရမည္သာျဖစ္ပါသည္။ သက္ႀကီးရြယ္အုိ ခ်ိန္မတုိင္မီ သက္ႀကီးရြယ္အုိတုိ႔ထံမွ နည္းနာမ်ား၊ ဆုံးမစကားမ်ား၊ ေနထုိင္မႈမ်ားကုိ သင္ယူေလ့လာၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ သက္ႀကီးရြယ္အုိတုိ႔ကုိလည္း ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
" သက္ႀကီးရြယ္အုိ " ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈအတြက္ ကာယခႏၶာကိုယ္ပုိင္ဆုိင္ရာ သန္စြမ္းႏုိင္သမွ်သန္စြမ္းေအာင္ ဂရုစုိက္ေနထုိင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ရင့္က်က္တည္ၿငိမ္မႈအတြက္လည္း ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
က်န္းမာသန္စြမ္းေသာ၊ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ေသာ၊ ေသျခင္းတရားအား ေအးေဆးစြာ ေစာင့္ေနႏုိင္ေသာ " သက္ႀကီးရြယ္အုိ" ဘ၀ကုိ ပုိင္ဆုိင္လုိပါသည္။ ပုိင္ဆုိင္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ " ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ" ညီညြတ္မွ်တစြာ ေနထုိင္ႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳမိပါသည္။
---------------------
ပုိင္ျပည့္
၂၄-၉-၂၀၁၈ ရက္ေန႔ထုတ္ ရတနာပုံေန႔စဥ္သတင္းစာ

No comments:

Post a Comment