Wednesday, November 16, 2016

မီးခိုးတန္း





မီးခိုးတန္း (ဦးေဆြ (ဒႆနိက))
------------------------------------
သည္ ၾကာကန္ရြာ တစ္ရြာလုံးမွာ အႏွိပ္သည္ဆိုလို႔ တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္။ ဘယ္သူလဲဆိုေတာ့ မိတဆုပ္တဲ့။ အသက္ ၃၀ ေလာက္၊ အသားညိဳညိဳ၊ လူက နည္းနည္းပုေတာ့ ခပ္တုတ္တုတ္ ကိုယ္ခႏၶာလို႔ ပိုထင္ရတယ္။ ႐ုပ္ကေတာ့ ရြက္ၾကမ္းေရက်ိဳ ဆိုတဲ့ အဆင့္ရဲ႕ေအာက္ နည္းနည္း ေရာက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ငယ္ငယ္ကတည္းက မိဘလည္း ဆင္းရဲ၊ ေက်ာင္းလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ ေနခဲ့ရတာ မဟုတ္ေတာ့ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လို႔ ေျပာရမလား၊ ခပ္အအလို႔ ေျပာရမလား မသိဘူး။
သူ႔မွာ ကေလးသုံးေယာက္ ရွိတယ္။ ကေလးေတြ အေဖကလည္း သုံးေယာက္။ ကေလးတစ္ေယာက္ အေဖတစ္ေယာက္ ႏႈန္းနဲ႔ေလ။ အိမ္ေထာင္က သုံးဆက္၊ တစ္ဆက္မွ မျမဲပါဘူး။ ေကာင္မေလးက အိမ္ေထာင္ေရးကံ မေကာင္းဘူး ေျပာရမလားဘဲ။ သူ႔ေယာက်္ားေတြက ကေလးတစ္ေယာက္ ရတဲ့အထိပဲ သူနဲ႔ ေပါင္းၾကတယ္။ ၿပီးရင္ ကြဲေရာ၊ အခုေတာ့ လက္ရွိေယာက်္ား တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ေနာက္ဆုံး ေယာက္်ားက ဖားကန႔္ဘက္ အလုပ္လုပ္မယ္ဆို ထြက္သြားတာ ခု အငယ္ဆုံးကေလး သုံးႏွစ္ျပည့္ေရာ၊ ဘာသံမွကို မၾကားရဘူး။
အႏွိပ္သည္လို႔သာ ေျပာရတာပါ။ သည္လိုရြာမ်ိဳးမွာ တကယ္ ဇိမ္ယူၿပီး အႏွိပ္ခံနိုင္တဲ့သူက ခပ္ရွားရွား၊ ေညာင္းတယ္ ကိုက္တယ္ ဆိုတာ မၾကားဖူးတဲ့သူက အမ်ားသားေလ။ အလုပ္နဲ႔လက္ မျပတ္ လုပ္ေနၾကရတဲ့ ဆင္းရဲသား ေတာသူ ေတာင္သားေတြပဲ။ ေနာက္ၿပီး ဝင္ေငြကလည္း စားဖို႔ေတာင္ အနိုင္နိုင္ ရွာေနၾကရတာ မဟုတ္လား။ ဘယ္အႏွိပ္ခံ နိုင္ပါ့မလဲ။ သည္ေတာ့ မိတဆုပ္လည္း သည္ႏွိပ္တဲ့ အလုပ္နဲ႔တင္ ရပ္တည္လို႔ မရဘူးေလ။ ေပါင္းထိုးခ်ိန္ ေပါင္းထိုးလိုက္၊ ႏွမ္းႏုတ္ခ်ိန္ ႏွမ္းႏုတ္၊ ပဲဆြတ္ခ်ိန္ ပဲဆြတ္ လုပ္ရရွာတာပါပဲ။ သူ႔သမီး အႀကီးမေလးနဲ႔ အလတ္မေလးကေတာ့ မန္က်ည္းရြက္ေလး ခူးေရာင္းလိုက္၊ ဒန႔္သလြန္ၫြန႔္ေလး ခူးေရာင္းလိုက္၊ ဟိုအိမ္ သည္အိမ္က ေခၚခိုင္းတဲ့ ေတာက္တိုမည္ရ အလုပ္ေလးေတြလည္း လုပ္လို႔ေပါ့ေလ။ မေအ ဝင္ေငြကို ျဖည့္ၾကရတယ္။ တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ အႀကီးမေတာင္ ဆယ္ႏွစ္ေတာင္ ေက်ာ္ေသးတာမွ မဟုတ္ဘဲ။
သည္လိုပဲ ရွာရေဖြရ ခက္ခက္။ ညစာ မစားရတဲ့ အခါမ်ိဳး ရွိခ်င္သာ ရွိမယ္ မတဆုပ္တို႔ သားအမိတစ္ေတြ ဗြီဒီယို႐ုံကိုေတာ့ ညတိုင္း ေရာက္တယ္။ တစ္ရက္မွကို မပ်က္ဘူး။ ဝါသနာက အဲေလာက္ႀကီးတာ၊ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ သူက အလြမ္းဇာတ္၊ ငိုရတဲ့ ဇာတ္လမ္းဆိုရင္ လုံးဝ မၾကည့္ဘူး။ ႐ုံထဲမွာ အိပ္တာ။
မတဆုပ္ အေၾကာင္း ထူးထူးျခားျခား ေျပာစရာ ဘာမွ မရွိဘူး။
တစ္ရြာလုံးကလည္း ဘယ္သူကမွ အေရးစိုက္ၿပီး သူတို႔ အေၾကာင္းကို ေျပာဆို မေနၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ မိတဆုပ္ကို တစ္ရြာလုံးက ဂ႐ုစိုက္ ေျပာရမယ့္ အျဖစ္ကို ေရာက္သြားၿပီ။ ဇယ္ခုံမွာ၊ ေဘာ္လီေဘာကြင္းမွာ၊ ပိုက္ေက်ာ္ျခင္းပြဲမွာ၊ ေနာက္ဆုံး ကုန္ကုန္ ေျပာရရင္ အရက္ဆိုင္မွာေတာင္ မိတဆုပ္ အေၾကာင္း ေျပာကုန္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အခု လက္ရွိေယာက်္ား တစ္ေယာက္မွ မရွိတဲ့ မိတဆုပ္၊ အသားမည္းမည္း၊ သြားက်ဲက်ဲနဲ႔ ႐ုပ္ဆိုးမ မိတဆုပ္ အေရွ႕အလယ္ပိုင္း ျပႆနာ ေပၚလို႔တဲ့ေလ။ အင္း- ေယာက်္ားေတြ ထဲမွာလည္း ခ်ဥ္ခ်ဥ္တူးတူး မူးၿပီးေရာဆိုတဲ့ သူေတြကလည္း အမ်ားသား မဟုတ္လား။
ပထမဦးဆုံး စၿပီး လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္သြားတာကေတာ့ မိတဆုပ္နဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း ေဒၚလွခင္နဲ႔ ေဒၚတင္ဥတို႔ပဲ။ အဲသည္ေခ်ာင္မွာ အဲဒီ ႏွစ္ေယာက္က ဆရာႀကီးေတြေလ။ မိတဆုပ္ ခႏၶာကိုယ္ ပုံပ်က္ေနတာ ေတြ႕မိတာနဲ႔ ေခ်ာ့လိုက္၊ ေျခာက္လိုက္နဲ႔ ေမးေတာ့တာပဲ။
"ကဲ ... ေျပာမွာသာ ေျပာပါေအ၊ ညည္းမွာ ေဆြမရွိ မ်ိဳးမရွိ တစ္ေကာင္ႂကြက္ ေပမယ့္ မ်က္ႏွာမငယ္ရပါဘူး။ ငါတို႔ ရွိပါေသးတယ္"
ေဒၚလွခင္ ေလေျပေလးနဲ႔ ေျပာတယ္။ မိတဆုပ္က တုတ္တုတ္ေတာင္ မလႈပ္ပါဘူး။
"ဘာလဲ ... ညည္းက သူမ်ားေယာက်္ားနဲ႔ ျဖစ္ခဲ့လို႔ မေျပာခ်င္တာလား။ ဘာျဖစ္လဲေအ၊ သူ႔တာဝန္ သူယူလိမ့္မေပါ့။ က်န္တာ တို႔ကိစၥသာ ထားပါေအ။ နာမည္သာေျပာ ဟုတ္လား"
မိတဆုပ္က ေဒၚတင္ဥကို မ်က္လႊာလွန္ၿပီး ေမာ့ၾကည့္တယ္။
"ေနပါဦး အရီးရဲ႕၊ အခုဟာက က်ဳပ္ ဗိုက္ႀကီးတာပါ။ က်ဳပ္ ကိစၥပါ။ အရီးတို႔က ဘာလို႔ ဇြတ္ျဖစ္ေနၾကတာလဲ"
စိတ္ဆတ္တဲ့ ေဒၚလွခင္ တြန႔္ခနဲ ျဖစ္သြားတယ္။
"ေအာင္မယ္ ေကာင္မက၊ ဒီမယ္ေအ့၊ အရပ္နာမွာ စိုးလို႔ ေျပာေနတာ။ ညည္းကို မိန္းမခ်င္း ကိုယ္ခ်င္းစာလို႔ ေျပာေနတာ၊ တို႔က ေနသာသပ ေလညာက လုပ္လို႔ရတယ္ သိရဲ႕လား"
"ဒါဆိုလည္း အဲလိုပဲ ေနလိုက္ပါေတာ္၊ က်ဳပ္အေၾကာင္းနဲ႔ က်ဳပ္မို႔ ဘာမွကို မေျပာခ်င္တာပါ"
ေဒၚတင္ဥကေတာ့ လက္ေလွ်ာ့ခ်င္ဟန္ မတူဘူး။ စပ္စုဖို႔ ဝါသနာက ရွိေသးတာကိုး။
"မဟုတ္ပါဘူး မိတဆုပ္ရဲ႕။ ငါသိခ်င္တာက ဘယ္သူနဲ႔လဲ ဆိုတာကိုပါ"
မိတဆုပ္က ျပံဳးတယ္။
"ကဲပါေတာ္ သိပ္ေစာင့္ရတာ မွတ္လို႔ က်ဳပ္ေမြးေတာ့ သိလိမ့္မေပါ့။ က်ဳပ္ ကေလးေတြ အေၾကာင္း ေတာ္တို႔လည္း အသိသားပဲ"
ေဒၚတင္ဥက မိတဆုပ္ရယ္၊ သူ႔ကေလးေတြရယ္ကို တစ္ခ်က္စီ ၾကည့္ၿပီး ေခါင္းမညိတ္ခ်င္၊ ညိတ္ခ်င္နဲ႔ ညိတ္ၿပီး ျပန္သြားတယ္။
ဟုတ္ေတာ့၊ ဟုတ္တယ္။ မိတဆုပ္က ဘယ္လို ကုသိုလ္ရယ္ျဖင့္ မေျပာတတ္ဘူး။ အခုလက္ရွိ သူ႔ကေလး သုံးေယာက္ကိုၾကည့္၊ အႀကီးမဆို သူ႔အေဖ သာျမင့္နဲ႔ တစ္႐ုပ္တည္း တစ္ပုံတည္း၊ ဒါ ဘယ္သူ႔ကေလးတုံးလို႔ ေမးစရာကို မလိုတာ။ သည္လိုပဲ အလတ္မက သူ႔အေဖ ေမာင္တိုးနဲ႔ ကိုယ္ပြားေပါက္ တူသလို၊ အငယ္ဆုံး ေကာင္ကလည္း သူ႔အေဖ လွစိန္နဲ႔ တစ္ပုံတည္း၊ နဖူးေျပာင္တာ၊ မ်က္လုံး ျပဴးတာက အစ ခြၽတ္စြပ္။
ဒါေၾကာင့္ မိတဆုပ္က ေျပာတာေပါ့။ ကေလးဖေအ ဘယ္သူလဲဆိုတာ ေမြးေတာ့ သိလိမ့္မယ္လို႔၊ ေျပာလည္း ေျပာတတ္၊ ေျပာလည္း ေျပာေလာက္တယ္ေလ။
သည္လိုနဲ႔ ေဒၚလွခင္နဲ႔ ေဒၚတင္ဥတို႔ဆီက တစ္ဆင့္ တစ္စ တစ္စနဲ႔ တစ္ရြာလုံး သိကုန္ၾကတယ္။ မိတဆုပ္ကေတာ့ နည္းနည္းမွ ဣေႁႏၵမပ်က္ပါဘူး။ ေမးေငါ့ၾကတာ၊ ႏွာေခါင္းရႈံ႕ၾကတာ၊ အတင္းေျပာတာေတြကို တုံ႔လည္း မတုံ႔ျပန္ဘူး။ တုန္လည္း မတုန္လႈပ္ဘူး။ သူလုပ္စရာ ပုံမွန္လုပ္ေနတယ္။ ရြာက လူေတြကေတာ့ မိတဆုပ္ရဲ႕ ဗိုက္တရားခံ ဘယ္သူလဲဆိုတာ အျပင္းအထန္ စုံစမ္းၾက၊ စဥ္းစား ၾကတယ္။ သည္ရက္ပိုင္းအတြင္း မိတဆုပ္ ဗိုက္ပေဟဠိ ဝင္လာတာနဲ႔ ခါတိုင္းလုပ္ေနက် ဂဏန္းကိစၥေတြကိုေတာင္ မစဥ္းစားမိၾကဘူး။ မတြက္ခ်က္မိၾကဘူး။
ေနာက္ဆုံး ရြာက လူႀကီးေတြက မေနနိုင္ၾကဘူး။ မိတဆုပ္ကို ေခၚေမး ၾကတယ္။ မိတဆုပ္ကို မေဖာ္ရင္ ရြာမွာ မထားဘူးလို႔လည္း ၿခိမ္းေျခာက္လိုက္ ေသးတယ္။ မိတဆုပ္ကေတာ့ မေျပာနိုင္ဘူးဘဲ။ တကယ္လို႔ ရြာမွာ မေနရလည္း ထြက္သြားပါမယ္ေပါ့။ ဘယ္လိုေျပာေျပာ သည္အေျဖပဲ။
လူႀကီးေတြကလည္း ေျပာမယ့္သာ ေျပာတာေလ။ ကိုယ့္ရြာက ကိုယ့္ရြာသူ တျခားအရပ္မွာ မ်က္ႏွာငယ္ငယ္နဲ႔ သြားေနမွာမ်ိဳး ဘယ္လုပ္ပါ့မလဲ။ မိတဆုပ္ကိုထား၊ ကေလးေတြက ရွိေသးတယ္မို႔လား။ သည္မွာက လုပ္စားကိုင္စားလို႔ ရေသးတယ္။ ေနာက္ၿပီး မိတဆုပ္ကိုယ္ဝန္ကလည္း လက နည္းနည္းရင့္ေနၿပီလို႔ ေျပာတယ္။ ေျခာက္လ ရွိၿပီတဲ့။ မိတဆုပ္က ဝေတာ့ သိပ္မသိသာတာတဲ့။ ဒီေတာ့ ကဲ ... ေစာင့္ရလည္း ေနာက္ေလးလ ေပါ့ကြာ၊ အဲသည္အခါက်ရင္သာ တရားခံ သိရင္ေတာ့ တို႔ရြာသားထဲကဆို မလြယ္ဘူး။ ခုေတာ့ သည္အတိုင္းပဲ ေနဦးဆိုၿပီး မိတဆုပ္ အေရးအခင္းကို ရွင္းလင္းဆုံးျဖတ္ လိုက္ၾကတယ္။ ကာလသားေတြကိုေတာ့ မ်က္ေစာင္းခဲလိုက္ ေသးတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကာလသားအုပ္စုက တစ္မ်ိဳးစဥ္းစား ၾကည့္တယ္။ မိတဆုပ္က အႏွိပ္သည္မို႔လား။ သည္ရြာမွာ တကယ္အႏွိပ္ခံတာ ဘယ္သူေတြလဲ၊ သည္လူေတြေကာ မျဖစ္နိုင္ဘူးလားေပါ့။ မိတဆုပ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ကိစၥကို စဥ္းစားၾကည့္တာေလ။ သည္အေတြးက ကာလသားေတြဆီက တစ္ဆင့္ ရြာထဲကို ပ်ံ႕သြားျပန္ေရာ၊ မိတဆုပ္ကို ေနမေကာင္းတဲ့လူနဲ႔ မိန္းမေတြက လြဲရင္ ပုံမွန္လိုလို အႏွိပ္ခံတတ္တဲ့လူက သုံးေယာက္ရွိတယ္။
တစ္ေယာက္က ဦးႀကိဳင္တဲ့၊ သူက ပုတီးေလး တကိုင္ကိုင္နဲ႔ ညဆိုရင္ ဘုရားစာ အက်ယ္ႀကီး ေအာ္ေအာ္ ရွိခိုးတတ္တဲ့ လူမ်ိဳး၊ အလႉမဂၤလာ၊ နာေရးေတြမွာလည္း အာေပါင္အာရင္း သန္သန္နဲ႔ ဓမၼအေၾကာင္းေတြကို ျငင္းတတ္ခုံတတ္ ေသးတယ္။ လူက ခပ္ဝဝ၊ စီးပြားေရးလည္း မပူပင္ မေၾကာင့္ၾကရဘူးေလ။ ယာေျခ ေခ်ာင္းေျခက အက်ယ္သား၊ မိန္းမ ဆုံးၿပီးေတာ့ သားနဲ႔ေခြၽးမက ျပဳစုေနတဲ့သူ ဆိုပါေတာ့။
ေနာက္တစ္ေယာက္က ဆရာျမင့္တဲ့၊ မူလတန္း ေက်ာင္းအုပ္၊ ဆရာႀကီးက ပင္စင္စားပါ။ ဆရာျမင့္က လူပ်ိဳႀကီး၊ တူမ အပ်ိဳေလး ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ အတူေနတယ္။ ဆရာက ပိန္ပိန္ အရပ္ရွည္ရွည္၊ စကားေျပာေတာ့လည္း ေအးေအးေဆးေဆး ပါပဲ။ သူကလည္း ေညာင္းတတ္ ညာတတ္တယ္။ မိတဆုပ္က တစ္ပတ္တစ္ေခါက္ ေလာက္ေတာ့ နင္းႏွိပ္ေပးေန ရတာပဲ။ တူမေတြကလည္း ေဈးေရာင္း ေဈးဝယ္တစ္ဖက္နဲ႔ ဆိုေတာ့ မအားၾကဘူးေလ။
အဲ ... ေနာက္ဆုံးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ကိုညိဳႀကီးတဲ့၊ ငယ္ငယ္ကေတာ့ လူရိုက္မႈနဲ႔ ေထာင္က်ဖူးတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဟုတ္ခ်င္လည္း ဟုတ္မယ္။ လူကကို မိုက္႐ုပ္ႀကီး။ စကားေျပာေတာ့လည္း တိုေတာင္းေတာင္းနဲ႔ ဘုဆတ္ဆတ္နဲ႔ရယ္။ အေသာက္အစားကလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္မွသာ သြားမေသာက္တာ အိမ္မွာေတာ့ ပုံမွန္ပဲ။ သုံးေယာက္စလုံးမွာ တူညီတာကေတာ့ အသက္ေတြပဲ၊ အကုန္လုံး ေျခာက္ဆယ္ ပတ္ဝန္းက်င္ေတြ၊ ကြာရင္ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ပဲ၊ သည္ထက္ မပိုဘူး။ ေနာက္ၿပီး မိန္းမ မရွိၾကတာလည္း တူသေပါ့ေလ။
ရြာမွာ ဟိုကစ တိုးတိုး၊ သည္ကစ တိုးတိုးနဲ႔ သူတို႔လည္း မိတဆုပ္နဲ႔ သူတို႔ကို သမုတ္ခ်င္ၾကမွန္း သိသြားတယ္။ ရြာက လူေတြကလည္း ေျဗာင္ေတာ့ မေျပာရဲၾကဘူးေလ။ ဒါမ်ိဳးက မ်က္ျမင္သက္ေသ ရွိတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ၊ အထင္ေပါ့။ သည္ၾကားထဲ ကာယကံရွင္ မိတဆုပ္က ဘာမွဖြင့္မေျပာဘူးလို႔ ဘူးခံေနေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။
သည္သတင္း ၾကားေတာ့ ဦးႀကိဳင္က ညဘက္ ပုတီးပိုၿပီး ဖိစိပ္ေနသတဲ့။ ဆရာျမင့္ကေတာ့ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ သိပ္မထြက္ဘူး။ ကိုညိဳႀကီးကေတာ့ အရက္ ဖိေသာက္ၿပီး မူးလာရင္ ေတာက္တေခါက္ေခါက္နဲ႔ လက္ထဲမွာလည္း ဓားကိုင္လိုကိုင္၊ တုတ္ကိုင္လိုကိုင္ လုပ္ေနတယ္ ၾကားတယ္။
ဘာမွ မျဖစ္တာကေတာ့ မိတဆုပ္ပဲ၊ ဗိုက္ႀကီး တကားကားနဲ႔ အလုပ္ လုပ္တာလည္း မပ်က္၊ ဗြီဒီယို ၾကည့္တာလည္း မပ်က္၊ ပုံမွန္ဆိုမွ ပုံမွန္ပဲ။
တစ္ေန႔ေတာ့ အဲသည္လူ ေလးေယာက္ တစ္ေနရာမွာ သြားဆုံတယ္။ ကိုသာစိန္တို႔ အလႉပြဲဝင္တဲ့ ေန႔ရဲ႕ အရင္ေန႔မွာေပါ့။ ဆန္စင္တဲ့ေန႔လို႔ ေခၚၾကတယ္။
ပထမဆုံး ေရာက္လာတာက ဦးႀကိဳင္၊ သူက ကိုသာစိန္တို႔ အလႉအတြက္ ဆိုင္း သြားငွားေပးရတဲ့ လူေလ။ ေနာက္ေရာက္လာတာက ဆရာျမင့္၊ ဆရာျမင့္က ကိုသာစိန္နဲ႔ အမ်ိဳး မကင္းဘူး။ အလႉတြက္ တိုင္ပင္ခ်င္တာေလးေတြ တိုင္ပင္ရေအာင္ လာတာေပါ့။ အဲသည္ အခ်ိန္မွာ မိတဆုပ္ကလည္း မ႑ပ္ထဲမွာ ဆန္ျပာလို႔၊ စပါးလုံး ေရြးလို႔၊ ရြာထဲက တျခားမိန္းမေတြလည္း အမ်ားႀကီးေပါ့။ အဲဒီလိုပဲ သံဃာစင္ ေပၚမွာလည္း ေယာက်္ားႀကီး အခ်ိဳ႕က ဦးႀကိဳင္တို႔၊ ဆရာျမင့္တို႔နဲ႔ အတူထိုင္လို႔ေပါ့။
အစကေတာ့ အလႉရွင္က ခ်ေပးတဲ့ လက္ဖက္ေလး စားလိုက္၊ ေရေႏြးေလး ေသာက္လိုက္၊ စကားေလး ေျပာလိုက္နဲ႔ လူေတြဟာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာေရာ ျဗဳန္းဆို ၿငိမ္ကုန္ၾကတယ္။
ေနာက္ေဖးမွာ ဆီးျဖဴသီး ညႇစ္ေနတဲ့ ကာလသား အခ်ိဳ႕ကလည္း ကြက္ၾကည့္ ကြက္ၾကည့္နဲ႔ လွမ္းၾကည့္ ေနၾကေလရဲ႕။ ပိုဆိုးတာက အဲဒီ အခ်ိန္မွာကိုပဲ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ကိုညိဳႀကီးပါ ထပ္ေရာက္လာတာပဲ။ သူ႔ေနာက္က ၾကက္သြန္ၿမိတ္ ေတာင္းေတြ ထမ္းလာတဲ့ ေကာင္ေလးေတြနဲ႔ သူက ၾကက္သြန္ၿမိတ္ သြားထမ္းတာေလ။ ကိုညိဳႀကီးက အရက္နည္းနည္း ေသာက္လာပုံရတယ္။ မ်က္ႏွာက နီရဲလို႔-
"သာစိန္"
"ဗ်ိဳ႕"
"ဒါေတြ ဘယ္ခ်ရမွာတုံးကြ"
"ေနာက္ထဲသြားၿပီး သင့္ရာသာ ခ်ထားလိုက္ပါ ဦးေလးရာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အိမ္ထဲမွာ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့"
ကိုညိဳႀကီးက ကိုသာစိန္ကို ေျပာရင္း ၾကက္သြန္ၿမိတ္ ေတာင္းေတြ ထားဖို႔ ေနရာရွာ မ်က္စိကစားရင္းက မိတဆုပ္ကိုေရာ သံဃာစင္ေပၚက ဟိုႏွစ္ေယာက္ကိုပါ ေတြ႕သြားတယ္။ စင္ေပၚကို မ်က္ေထာင့္နီႀကီးနဲ႔ ၾကည့္တယ္။ ဆရာျမင့္က မ်က္လႊာေလး ခ်လိုက္တယ္။ ဦးႀကိဳင္ကေတာ့ တိုက္ပုံအက်ႌ အိတ္ထဲက ပုတီးကိုထုတ္ၿပီး တေခ်ာက္ေခ်ာက္ စိပ္ေနတယ္။ ကိုညိဳႀကီးက တစ္ခုခုကို ေျပာေတာ့မွာလိုလို၊ ထလုပ္လိုက္ေတာ့မွာလို ပုံမ်ိဳး၊ က်န္တဲ့ လူေတြကေတာ့ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္း တစ္ခုကို ၾကည့္ဖို႔ ဟန္ျပင္ထားတဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ဆႏၵမျပည့္ပါဘူး။ မိတဆုပ္က ကိုညိဳႀကီးကို စူးစူးရဲရဲ တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကိုညိဳႀကီးက ျဗဳန္းဆို လွည့္ထြက္ၿပီး ေတာင္းေတြကို အိမ္ထဲပို႔၊ သူလည္း ခ်က္ခ်င္း ျပန္သြားတယ္။ ေနာက္ကို တစ္ခ်က္ လွည့္မၾကည့္ဘူး။ မၾကာပါဘူး၊ ဆရာျမင့္ကလည္း ကိုသာစိန္ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ထျပန္တာပါပဲ။ ဦးႀကိဳင္ကိုေတာ့ ႏႈတ္မဆက္ဘူး။ အရင္ကေတာ့ ရင္းႏွီးတဲ့ သူေတြပါ။ ဦးႀကိဳင္ကလည္း မ်က္လုံးႀကီး မွိတ္ၿပီး ပုတီးဖိစိပ္ေနလို႔လားမွ မသိဘဲေလ။ ေနာက္ဆုံးမွ ဦးႀကိဳင္က အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလို႔ ပါးစပ္က ရြတ္ရင္း ထျပန္သြားတယ္။
မိတဆုပ္ကိုလည္း သူ႔သမီး အလတ္မက လာေခၚတယ္။ အငယ္ဆုံးေကာင္ ငိုေနလို႔ ဆိုလားပဲ။ သူတို႔ျပန္မွပဲ ဟိုနားတိုးတိုး၊ သည္နားတိုးတိုးနဲ႔ စကားသံေတြ ျပန္ၾကားရေတာ့တာပဲ။ ကိုသာစိန္ကလည္း သက္ျပင္းကို ခုမွ ခ်ႏုိင္ေတာ့တယ္။ ရြာက လူေတြကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး အကဲသာ ခတ္ေနၾကတာ ဘယ္သူ ဆိုတာကို တညီတၫြတ္တည္း မထင္ၾကဘူး။ တခ်ိဳ႕က ကိုညိဳႀကီး၊ တခ်ိဳ႕က ဆရာျမင့္၊ တခ်ိဳ႕က ဦးႀကိဳင္ေပါ့ေလ။ ကိုယ္ဘာသာကိုယ္ စုံေထာက္ရာထူး ယူတဲ့သူကယူ၊ ေရွ႕ေနရာထူး ယူတဲ့သူကယူ၊ မဟုတ္မွ လြဲေရာဆိုၿပီး ေဗဒင္ဆရာ လုပ္တဲ့သူကလုပ္၊ စုံေနတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခု ေသခ်ာတာကေတာ့ သူတို႔အားလုံး မိတဆုပ္ရဲ႕ ဗိုက္က ရင့္လာေလေလ သူတို႔ သုံးဦးကိုပဲ ထင္ေလေလပဲ။ သူတို႔က လြဲရင္ တျခားဘယ္သူမွ မျဖစ္နိုင္ၾကဘူးလို႔ တြက္ၾကတယ္။
မိတဆုပ္ ဗိုက္နာတယ္လို႔ ၾကားလိုက္ရတဲ့ေန႔ဟာ ၾကာကန္ တစ္ရြာလုံး လႈပ္သြားတဲ့ေန႔ပဲ။ တခ်ိဳ႕မိန္းမေတြဆို လုပ္လက္စ အလုပ္ကို ပစ္ထားၿပီး မိတဆုပ္ အိမ္ကို ခ်ီတက္သြားၾကတာ။
မထူးပါဘူး။ ေယာက်္ားေလးေတြကလည္း မိတဆုပ္အိမ္နဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ဟိုဟာ လုပ္သလိုလို၊ သည္ဟာ လုပ္သလိုလိုနဲ႔ သတင္းေစာင့္ နားစြင့္ေနၾကတယ္။ ေမြးလာရင္ ဘယ္သူနဲ႔ တူမွာလဲ ဆိုတာကို တစ္ရြာလုံး သိခ်င္ေနၾကတာ။ မိတဆုပ္က ေမြးလိုက္ရင္ ဘယ္သူနဲ႔ တူမွာလဲ၊ ခြၽတ္စြပ္ ေမြးတတ္တဲ့သူေလ။ လူငယ္ေတြ မေျပာနဲ႔ အရပ္လူႀကီးေတြကေတာင္ သည္ေန႔ ခ်ိန္းထားတဲ့ အမႈကို ေနာက္ေန႔မွ စစ္မယ္ဆိုၿပီး ရက္ေရႊ႕လိုက္ၾကတယ္။ သူတို႔လည္း အိမ္ကေန စိတ္ေစာေစာနဲ႔ ေမွ်ာ္ေနၾကတာပဲ။ သူတို႔မိန္းမေတြ ေမြးတုန္းကေတာင္ သည္ေလာက္ စိတ္ေစာၾကရဲ႕လား မသိဘူး။
ပထမ အရပ္ထဲက လက္သည္ ေဒၚႏုကို ေခၚတယ္။ ေနာက္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့ က်န္းမာေရး ဌာနက ဝမ္းဆြဲဆရာမႀကီးကိုပါ သြားေခၚတာ ေတြ႕ရတယ္။ မိတဆုပ္နဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ၊ လမ္းေပၚမွာ လူက မ်ားသထက္ မ်ားလာၿပီ။ ကေလးေတြကလည္း လူႀကီးေတြ စု႐ုံးစု႐ုံး လုပ္ေနေတာ့ ဘာရယ္မသိ ေရာေယာင္ၿပီး လမ္းမ ထြက္ၾကတယ္။ ကေလးေတြေတာင္ မကစားၾကဘူး။ ဘယ္အခ်ိန္ ကေလးငိုမလဲ။ ကေလးငိုသံကို မၾကားရမွာ စိုးလို႔ လူေတြက စကားေတာင္ က်ယ္က်ယ္ မေျပာၾက ဘူး။ မိတဆုပ္ အိမ္ေလးမွာေတာ့ မိန္းမေတြဆိုတာ တစ္ရြာလုံး နီးပါးပဲ။ အိမ္ေပၚမွာလည္း အိမ္က်ိဳးက်မွာေတာင္ ေၾကာက္ရတယ္။ အိမ္ေအာက္မွာလည္း အျပည့္။
ေနာက္ဆုံး ဘယ္သူ ထြက္လာတယ္ မွတ္သလဲ၊ ဦးႀကိဳင္ေရာ၊ ဆရာျမင့္ေရာ၊ ကိုညိဳႀကီးေရာပါ ထြက္လာၾကတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္ ထြက္သလိုလို၊ ေဆးလိပ္ ကြမ္းယာ ထြက္ဝယ္ သလိုလိုနဲ႔ ထြက္လာၾကတာေပါ့။
ေနာက္ဆုံး မိတဆုပ္ အိမ္ဘက္က မိန္းမေတြရဲ႕ ဆူညံဆူညံ အသံနဲ႔အတူ ကေလးငိုသံပါ ထြက္လာတယ္။ လမ္းေပၚကလူေတြ မတ္တတ္ ထရပ္လိုက္ၾကတယ္။ ဟိုလူ သုံးေယာက္ကိုလည္း ၾကည့္လိုက္ၾကတယ္။
ငိုသံေတာ့ ငိုသံပဲ၊ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ေမြးကင္းစ ကေလးရဲ႕ ငိုသံ မဟုတ္ဘူး။ မီးမဖြားနိုင္လို႔ ေသသြားတဲ့ မိတဆုပ္ရဲ႕ ကေလးသုံးေယာက္ ငိုသံ၊ ပူပူေႏြးေႏြး မိခင္မဲ့သြားရွာတဲ့ ကေလးသုံးေယာက္ရဲ႕ ငိုသံပါ။
ခုေတာ့ လမ္းမေပၚမွာ လူမရွိေတာ့ပါဘူး။ မိတဆုပ္ အိမ္မွာလည္း မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း မိန္းမႀကီး တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ရယ္။ အသုဘကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လုပ္ေနတဲ့ အရပ္လူႀကီး တစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ရယ္ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ဗိုက္တရားခံက သုံးေယာက္ စလုံးလား၊ ႏွစ္ေယာက္လား၊ တစ္ေယာက္တည္း ပဲလား၊ တစ္ေယာက္မွ မဟုတ္ဘူးလား၊ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာကေတာ့ ေသသြားတဲ့ မိတဆုပ္က လြဲရင္ တျခား ဘယ္သူမွ သိမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူးေလ။
ဗြီဒီယို ၾကည့္ရင္ အလြမ္းဇာတ္၊ ငိုရတဲ့ ဇာတ္ဆို လုံးလုံး မၾကည့္ခဲ့တဲ့၊ ႐ုံထဲမွာ အိပ္တဲ့ မိတဆုပ္ဟာ သူကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အလြမ္းဇာတ္ ျဖစ္ေနလို႔ မနိုးေသာ အိပ္ျခင္းနဲ႔ အိပ္သြားလိုက္သလားမွ မသိတာ။
ရြာက လူေတြအဖို႔ေတာ့ မီးခိုးေတာ့ ျမင္လိုက္ရပါရဲ႕၊ မီးဘယ္နားမွာ ရွိလဲဆိုတာ ရွာမေတြ႕ၾကတဲ့ သူေတြလိုပဲ ျဖစ္က်န္ခဲ့ၾကတယ္။ အမွန္ေတာ့ မီးခိုးမွ ထြက္လာရင္ မီးဆိုတာ ရွိကို ရွိရမွာ မဟုတ္လား။
--------------------
ဦးေဆြ (ဒႆနိက)
ေ႐ႊအျမဳေတ၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၀၀။
Credit:  ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း facebook pages

No comments:

Post a Comment