Friday, October 14, 2016

ဘ၀ေတြကုိအ၀ယ္ထြက္ျခင္း




" ဘ၀ေတြကုိအ၀ယ္ထြက္ျခင္း "
…………….

(၁)

ဒီေန႔ အိမ္ကမေဟသီေဒ၀ီနဲ႔ ေစ်း၀ယ္ထြက္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ စင္ကာပူကုိ ေလယာဥ္ႀကီးစီးလုိ႔ မဟုတ္ ရပါဗ်ာ။ ရပ္ကြက္ထဲက သာမန္ေစ်းေလးတစ္ခုကုိ တစ္စီးထဲေသာ ဆုိင္ကယ္ေလးနဲ႔ သြားျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကလည္း သာမန္အေျခအေန၊ သာမန္လူတန္းစားကုိး။
ေစ်းကုိေရာက္ေရာက္ျခင္း စလုပ္ရတဲ့အလုပ္ကေတာ့ ဆုိင္ကယ္အပ္ရတာပါပဲ။ 
အဲဒီမွာတင္ ဘ၀ေတြစတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးထင္မိပါသည္။

(၂)
ဒီမုိကေရစီ၊ ဒီမုိကေရစီ၊ စည္းကမ္းျပည့္၀သည့္ ဒီမုိကေရစီ။
ဒီမုိကေရစီဆုိတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဂဃနဏမသိပါဘူး။ သုိ႔ေပတည့္ စည္းကမ္းျပည့္၀ျခင္းဆုိ တာေတာ့နားလည္သေယာင္ရွိပါသည္။ စည္းကမ္းတက်ရွိမွ တုိးတက္မည္။ စနစ္က်မည္။ သန္႔ရွင္းသာယာလွပ မည္။
လူတစ္ဦးျခင္းစီ စည္းကမ္းရွိမွ ႏုိင္ငံတုိးတက္မွာပါ။ ဒါ့အျပင္ ကမၻာ့အလည္၀င့္ထည္စြာ ရပ္တည္ႏုိင္မည့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္လာမွာပါ။
ၾကည့္ပါ ဆုိင္ကယ္အပ္ဖုိ႔ေနရာေပးထားသည္။ ဆုိင္ကယ္အပ္ခံတယ္ဆုိတာ စည္းကမ္းတက်ရွိေအာင္၊ လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈမျဖစ္ေအာင္၊ ၿပီးေတာ့ ဆုိင္ကယ္ေပ်ာက္ရွတာေတြမျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးတာပါ။ ဒါကုိ ေငြ ေပးရတဲ့ ၂၀၀ ေလာက္ကုိတခ်ိဳ႕ျမင္သည္။ မလုိဘူးထင္ၾကသည္။ လြတ္တဲ့ေနရာမွာ ေကာက္ထုိးၿပီး ခပ္တည္ တည္ရပ္ထားၾကသည္။ တခ်ိဳ႕လည္း ဆုိင္ကယ္မွာတစ္ေယာက္က်န္ၿပီး ဆုိင္ကယ္အေစာင့္မ်ိဳးထားၾကသည္။
ကြမ္းတံတားမေထြးရ၊ ယာဥ္မရပ္ရ၊ ဟြန္းမတီးရ၊ ေက်ာင္းရွိသည္ျဖည္းျဖည္းေမာင္းဆုိတာေတြ ကၽြန္ ေတာ္တုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရပါသည္။ ဒီလုိစည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းေတြဘာေၾကာင့္ ထုတ္သနည္း၊ ရွိ သနည္း။ ေသခ်ာတာကေတာ့ မလုိက္နာသူေတြရွိလုိ႔ပင္ျဖစ္မည္။ ထုိအထဲမွ စည္းမ်ဥ္းအေပၚကုိ လမ္းေလွ်ာက္ ေနသူမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းကုိမသိမသာနင္းေက်ာ္သူမ်ားလည္း ရွိေနေပသည္။
ေၾသာ္ ဆုိင္ကယ္အပ္ရန္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ ဆုိင္ကယ္ေလးေတြ စနစ္တက်ေလးအပ္ေစခ်င္မိပါဘိ။

(၃)
မေဟသီေနာက္လုိက္ရၿပီဆုိကတည္းက ေသခ်ာတာတစ္ခုက ေစ်းျခင္းဆြဲရတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေစ်းျခင္းေလးဆြဲလုိ႔ သူ႔ေနာက္က လုိက္ပါရတာေပါ့ေလ။ ပထမဆုံးသူက အသားငါးတန္းဘက္ကုိ သြားသည္။ ေစ်း၀ယ္ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္က နည္းနည္းေလးေနာက္က်တာဆုိေတာ့ အသားမရမွာဆုိးေတာ့ သူက အသားတန္းဘက္အရင္ လာခဲ့တာပါ။
အမဲသား၀ယ္မယ္ဆုိၿပီးၾကည့္ေတာ့ အသားက ကုန္ေနၿပီ။ အူ၊ အသည္းနဲ႔ ကလီစာေတြပဲရွိေတာ့သည္။ ဒီလုိၾကည့္ေနတုန္း ေခြးတစ္ေကာင္က ေနာက္ကေန အူကုိလွမ္းဆြဲသည္။ အသည္က လက္ထဲမွာရွိေနသည့္ အေလးျဖင့္ ေကာက္ထုလုိက္သည္။ ေခြးကေတာ့ နာက်င္သြားပုံရသည္။ တဂိန္ဂိန္ေအာ္ေျပးေတာ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က အသားကုိပုိက္ဆံေပး၀ယ္သည္။ ေခြးခမ်ာမွာေတာ့ ပုိက္ဆံေပးရမည္ဆုိတာမသိ။ သူသိတာက သူစားရဖုိ႔။ ဒီေတာ့ရသည့္နည္းျဖင့္ ၀င္လုသည္။ ၀င္လုသည့္ ျပစ္ဒဏ္ကေတာ့ အေလးတစ္လုံး ပါပဲ။
ၾကည့္ၾကည့္ပါဦး။ ေလာကလူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူေတြက ေငြကုိ ပက္ခနဲေပးေပးၿပီး ဇိမ္ခံပစၥည္းေတြ၊ စားေသာက္ကုန္ေတြ ၀ယ္၀ယ္သြားလုိက္ၾကတာ။ ႏြမ္းပါးတဲ့သူမ်ားၾကေတာ့ တစ္ခုေလး၀ယ္ ရဖုိ႔ကုိ ခ်ီတုန္ခ်တုန္။ ဒီထက္ဆုိးတာကေတာ့ ငတ္မြတ္မႈဒဏ္၊ ၀မ္းေရး၊ ေနေရးအေတြက္ ေျပလည္ေအာင္ေျဖ ရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ခက္ခဲလာသည့္အခါ ရသည့္နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ လုပ္ကုိင္လာၾကေတာ့သည္။ လုသည္၊ ခုိးသည္၊ ၀ွက္သည္၊ လိမ္သည္ ေနာက္ဆုံး လူသတ္၊ ဓားျမတုိက္ေတာ့သည္။
ထုိအတြက္ ျပန္ရလုိက္သည္က ဥပေဒ၏ ျပစ္ဒဏ္။ ထုိအျပစ္ဒဏ္ကေတာ့ တစ္ဘ၀သာ ဆင္းရဲႏုိင္ပါ သည္။ အျပစ္(အကုသုိလ္)၏ေနာက္တြင္ လုိက္ပါလာသည့္ ကံအက်ိဳးေပးကေတာ့ ဘ၀မ်ားစြာအတြက္ ပါသြား ႏုိင္ပါသည္။
ထုိအထဲမွာမွ ခ်မ္းသာျပည့္၀လ်က္ပင္ ခုိး၊ ၀ွက္၊ လု၊ လိမ္ေနသည့္ လူမ်ားကလည္း အမ်ားသားရွိေနပါ ေသးသည္။ ဤသူမ်ား၏ ကံအက်ိဳးေပးလားရာသည္လည္း မိမိတုိ႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားအတုိင္း သြားရမည္ပင္ ျဖစ္သည္။

(၄)
အမဲသား၀ယ္ဖုိ႔ၾကည့္ရာက စိတ္ပ်က္သြားၿပီး ငါးသည္ဘက္ဆီသုိ႔ လွည့္ထြက္ခဲ့လုိက္သည္။ ငါးက ငါးခူ ေပါက္ေလးေတြ၊ အေကာင္ႀကီးေတြ၊ ငါးသလဲထုိးလုိငါးအေသးေလးေတြ အစုံပါပဲ။ ေရွ႕မွာလည္း ေစ်း၀ယ္သူ တစ္ဦးႏွစ္ဦးက ရွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္လည္း ေဘးကေနထုိင္ေစာင့္ေနမိသည္။
ကၽြန္ေတာ္က ဟုိၾကည့္ဒီၾကည့္လုပ္ရင္း ေစ်းသည္၏ေနာက္ဘက္က ျခင္းဆီသုိ႔မ်က္လုံးေရာက္သြား သည္။ ျခင္းထဲမွာက ငါးခူခပ္လတ္လတ္အေကာင္ေတြ။ ခုန္ဆြခုန္ဆြ လုပ္ေနၾကသည္။ ငါးေတြကေတာ့ လတ္ သလားမေမးနဲ႔ အရွင္ႀကီးရွိေသးသည္။ ဒါနဲ႔ ေအာက္ကခ်ထားတဲ့ ငါးေတြၾကည့္ေတာ့လည္း တခ်ိဳ႕အေကာင္ေတြ က သူတုိ႔အသက္ရွင္သန္ဖုိ႔အတြက္ တတ္ႏုိင္သမွ် ရုန္းကန္ေနၾကတုန္း။
ေစ်းသည္၏ ခင္ပြန္းျဖစ္ဟန္ရွိသည့္ အမ်ိဳးသားက ခင္းထားတဲ့ ငါးကုန္ခါနီးဆုိလွ်င္ ျခင္းထဲက ငါး၏ ပါးဟက္ကလက္ျဖင့္ထုိးေဖာက္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ေရွ႕ေရပုံးထဲသုိ႔ ပစ္ထည့္လုိက္သည္။ ေရပုံးထဲက ငါးက ေခတၱမွ် ရုန္းကန္ၿပီး ၿငိမ္သြားရွာသည္။ အမ်ိဳးသမီးက ဆယ္ယူၿပီး ေရွ႕ဗန္းထဲထည့္ေရာင္းသည္။
ကၽြန္ေတာ္ငါးေရာင္းသူ ၀ယ္သူေတြကုိၾကည့္ရင္း သတိရမိသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ၀ိပါက္ေတာ္ ၁၂ ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ ၁၂ ပါးထဲမွ ဘုရားရွင္၏ ေျခမေတာ္တြင္ ေက်ာက္လႊာေၾကာင့္ အနာတည္ရာကုိ ဇီ၀ကက ဓားျဖင့္ခြဲသည့္ ၀ိပါက္ေတာ္၊ ရံဖန္ရံခါ ေခါင္းခဲေတာ္မူျခင္း ၀ိပါက္ေတာ္တုိ႔ကုိ သတိရမိပါသည္။ 
တစ္ခုေသာ ပေဒသရာဇ္မင္းျဖစ္စဥ္ ဘ၀တြင္ မူးယစ္ေသာက္စား၍ လူအရွင္လတ္လတ္ကုိ ဓားျဖင့္ထုိး ျဖတ္ျခင္းျပဳခဲ့ေသာ ၀ဋ္ေၾကြးက ဆရာဇီ၀က၏ ခြဲစိတ္ျခင္းခံရေပသည္။ ထုိနည္းတူ တံငါသမားဘ၀ျဖစ္စဥ္တြင္ ငါးဦးေခါင္းကုိ ထုရုိက္ရာတြင္ ၀မ္းေျမာက္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ဘ၀တြင္ ေခါင္းခဲသည့္ ၀ဋ္ေတာ္ကုိ ခံစား ရေတာ္မူပါသည္။
၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွအပ ဟူေသာ စကားရွိပါသည္။ ငရဲဆုိသည္မွာ အခ်ိန္ကာလအရ လႊတ္ေျမာက္ရန္ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိ၏ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားအတြက္တူေသာ ၀ဋ္ကေတာ့ ျပန္လည္ခံစားရၿမဲျဖစ္ပါသည္။

(၅)
၀မ္းေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနထုိင္ေရးအတြက္ ေခါင္းခဲေနၾကရသည့္ လူတန္းစားဘ၀ေတြက မ်ားစြာရွိေန သည္။ ေက်ာပူဒဏ္၊ နားပူဒဏ္ခံရင္း လုပ္ကုိင္ေနၾကရသည္။ ထုိနည္းတူ ႏုိင္ငံအေရးမွာလည္း ေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆနာေတြက မ်ားစြာရွိလွသည္။ ေခါင္းခဲလွ်င္ ေခါင္းခဲခ်င္စရာပင္။ ေက်ာပူဒဏ္၊ နားပူဒဏ္ရင္းပင္ အမ်ား အက်ိဳးအတြက္ ဆက္လက္လုပ္ကုိင္သြားၾကရမွာပင္ျဖစ္သည္။
ကမၻာႏွင့္အ၀ွမ္း အၾကမ္းဖက္မႈေတြ၊ မီးရိႈ႕ဖ်က္ဆီးခံရမႈေတြ၊ သတ္ျဖတ္ျခင္းခံရမႈေတြ၊ သဘာ၀ေဘးဒဏ္ ခံရမႈေတြ၊ စစ္ေဘးဒဏ္ခံစားရမႈေတြက တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ မၾကားခ်င္မွအဆုံး ၾကားေနရေပသည္။ 
ျပဳသူအသစ္ ျဖစ္သူအေဟာင္းဆုိသည့္ စကားတစ္ခုလည္းရွိပါသည္။ ျပဳလုပ္သည့္အတြက္ တန္ျပန္ ခံစားရမွာျဖစ္သလုိ ခံစားရသူမ်ားမွာလည္း တစ္ခုေသာ၀ဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ဟု ျမင္မိပါသည္။ 
ေစ်းထဲက ငါးေရာင္းသူအမ်ိဳးသားကေတာ့ ငါးကုိ ထုိးေဖာက္လုိ႔ ေရာင္းေနစဲ။

(၆)
ငါးခူအစိတ္သားေလာက္၀ယ္ၿပီး ေနာက္တစ္ေနရာ ဆက္ထြက္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မိသားစုက ရုံးပိတ္ရက္မွာ ၀ယ္ယူၿပီးေၾကာ္ေလွာ္ထားသည္။ ရုံးဖြင့္ရက္ဆုိလွ်င္ တစ္ခုခုျဖင့္ ျပန္ခ်က္ျပဳတ္သည္။ သုိ႔အတြက္ ေစ်း၀ယ္ထြက္လွ်င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား၀ယ္ျဖစ္သည္။
ငါးကုိရုံးဖြင့္ရက္အတြက္ ေၾကာ္ထားၿပီး ၀က္သားကုိေတာ့ ဒီေန႔ခ်က္စားမည္ဟု မေဟသီက အဆုိတင္ သြင္းေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း အျပည့္အ၀ေထာက္ခံေပးလုိက္သည္။ ၀က္သားေရာင္းရာ အသည္ဆီ ထြက္လာခဲ့သည္။
၀က္သားလည္း အစိတ္သား၀ယ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးက အေလးခ်ိန္ျပည့္မျပည့္ကုိ မေျပာ။ အပုိထည့္ ေပးဖုိ႔သာ ေျပာသည္။ အေလးခ်ိန္က ဒီဂ်စ္တယ္ကတ္တားျဖင့္ ခ်ိန္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ခ်ိန္ခြင္ဆုိသည္မွာ မွ်တမႈ၊ မွန္ကန္မႈအတြက္ သက္ေသတည္ႏုိင္ရန္ ျပဳလုပ္ထားသည့္အရာဟု ထင္ျမင္မိသည္။ တျဖည္းျဖည္း လူေတြ၏ေလာဘစိတ္ေတြေၾကာင့္ အေလးခုိးတာ၊ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာ တစ္ဖက္စြန္း ထြက္ေအာင္ ျပဳလုပ္တာေတြက မ်ားမ်ားလာသည့္အခါ သမာဓိခ်ိန္ခြင္ဆုိတာႀကီးက ေပၚလာရျပန္သည္။ သမာဓိခ်ိန္ခြင္တဲ့။ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္သည္ေပါ့။ က်န္ေသာ ခ်ိန္ခြင္ေတြကေတာ့ သမာ မဓိေတာ့တာအမွန္။ ရုိးသားမႈကေန ခြဲထြက္လာခဲ့သည္လည္း အမွန္ေပေပါ့။
ေစ်းထဲက သမာဓိခ်ိန္ခြင္ႀကီးကုိ လုိအပ္လွ်င္ ရပ္ကြက္ရုံးထဲမွာလည္းထားဖုိ႔လုိမည္၊ လူမႈအဖြဲ႕အစည္း ေတြထဲမွာလည္းထားဖုိ႔လုိမည္၊ သက္ဆုိင္ရာဌာနေတြမွာလည္း ထားရွိဖုိ႔လုိမည္၊ အထက္အဆင့္ဆင့္ေသာ ဌာန အႀကီးအကဲေတြမွာလည္း ထားဖုိ႔လုိအပ္ပါမည္။
သမာဓိတရားသူႀကီးမင္း၊ သမာဓိတရားရုံး၊ သမာဓိလူႀကီးမင္း၊ သမာဓိ၀န္ႀကီး၊ သမာဓိ၀န္ထမ္း၊ သမာဓိ ျပည္သူေတြမ်ားမ်ားလာပါလွ်င္ ကမၻာ့အလည္တြင္ ႏုိင္ငံတုိင္းတန္ဖုိးထားအေလးထားရသည့္ သမာဓိႏုိင္ငံႀကီး လည္းျဖစ္လာႏုိင္သည္ပင္။

(၇)
၀ယ္စရာရွိသည့္ အသီးအရြက္ေလးေတြ၊ စားေသာက္ကုန္ေလးေတြ၀ယ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေစ်းကေန ျပန္ထြက္ျဖစ္ၾကသည္။ ေစ်းထဲလုိအပ္သည့္အရာမ်ား ၀ယ္ယူၿပီးျပန္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေတာ့ စားခ်င္တာေလး၀ယ္ခဲ့ၾကသည္။ ေစ်းသည္ေတြ ၀ယ္တာေလးေတြကုိ ေရာင္း ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေစ်းထဲတြင္ အသားငါး၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘ၀ အာဟာရအသက္ရွင္သန္ ရန္အတြက္ ၀ယ္ယူျဖည့္တင္းခဲ့ၾကပါသည္။
ထုိ႔နည္းတူ ပုိပုိသာသာေလးထည့္ေစခ်င္တဲ့ ေလာဘစိတ္ေလး၊ ေကာင္းတာေလးမွ၊ အသားေလးပါမွ အရသာသိခ်င္တဲ့ ရသတဏွာစိတ္ေလးေတြက ညစ္ႏြမ္းဖြယ္ကိေလသာစိတ္ေလးေတြကုိ ၀ယ္ယူျဖည့္တင္းလုိက္ ၾကသည္။
ေစ်းေရာင္းသည့္ သူမ်ားကလည္း မိမိစား၀တ္ေနေရးအတြက္ သားငါးသတ္ျဖတ္သည့္အလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္ခဲ့ၾကရသည္။ ဒီဘ၀ ျပဳလုပ္သည့္ကံအေၾကာင္းျဖင့္ ေနာက္ဘ၀ ကံအက်ိဳးကုိ ၀ယ္ယူလုိက္ၾကသည္။ အကုသုိလ္ေစသသိတ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူလုိက္သည့္ ဘ၀က အကုသုိလ္ဘ၀အက်ိဳးကုိသာ ရရွိပါေပမည္။
ေၾသာ္ ေစ်းဆုိေသာေနရာတြင္ လက္ရွိဘ၀အတြက္ စားေသာက္ကုန္ေတြသာမက ဘ၀ ဘ၀ေတြကုိ ၀ယ္ေရာင္းေနတဲ့ ေနရာႀကီးပါလားလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးျမင္မိလုိက္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေရာ ေစ်းေရာင္းသူေတြကပါ ဘ၀ကုိ အ၀ယ္ထြက္ေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ေရာင္းမွား၀ယ္မွား မျဖစ္ၾကပါေစႏွင့္လုိ႔သာ။

*****************

ေမာင္ပုိင္
၁၃-၁၀-၂၀၁၃။

No comments:

Post a Comment